
Off the Tracks
Off the Tracks is het festival waar street culture en urban sports de hoofdrol spelen, midden op het Jaarbeursplein in Utrecht. Met de stad als decor en de communities als drijvende kracht. Twee edities vol dans, sport, muziek, creativiteit en keiharde energie. En wij? Wij mochten vanaf het begin meebouwen aan dit initiatief van Utrecht AAN en stonden ook bij de tweede editie weer midden in de vibe. ✌🏽

Spiceminds is als onderdeel van het kernteam verantwoordelijk voor de (coördinatie van de) marketing & communicatie. Van de strategie en bezoekerscampagne tot de doorvertaling naar herkenbare middelen, social content en live verslag op de dag zelf. Samenwerken met de verschillende communities zélf speelt een belangrijke rol. Daarnaast richt de campagne zich op een breed Utrechts publiek dat nieuwsgierig is naar al het moois dat de stad te bieden heeft.
Samen met Into The Blue Agency (social content) zorgden we voor een sterk en herkenbaar verhaal – van aanloop tot uitvoering. En het werkte: perfecte festivaldag, zonovergoten trappen die veranderden in tribunes, kids die iets nieuws durfden proberen, en optredens die het hele plein lieten stuiteren.
Off the Tracks laat zien wat er gebeurt als je ruimte geeft aan talent, energie en cultuur van de straat. Wij zijn trots dat we daaraan konden bijdragen – met een team vol makers, denkers en doeners.
Fotocredits: Duy Nguyen & Yosepha Bruinhart
