VIV Europe

wat we doen voor onze klanten

Klant: VNU Europe

VNU Europe is een dochteronderneming van Jaarbeurs, en organisator van de internationale VIV vakbeurzen. De beurzen, gericht op de productie en verwerking van vlees, vis, eieren en melk, vinden plaats in o.a. Utrecht, Abu Dhabi en Bangkok. Sinds 2015 is Spiceminds onderdeel van het marketing team waar we diverse taken oppakken voor de bezoekerscampagnes. 

WERKZAAMHEDEN

  • Social media content
  • Social advertising
  • E-mailnieuwsbrieven
  • SEA campagne
  • Webinar management
  • Project Management
  • Traffic & Productie
  • Campagneplanning & inkoop
  • Onsite reporting

 

Spiceminds verzorgde voor VIV Europe de aanwezigheid op sociale media in
zowel content als social advertising en de SEA campagnes/ Google Advertising als online marketeer.

Wanneer er voor titels campagnes in het Nederlands gevoerd worden, verzorgen we de campagne-opzet, media-inkoop als campagne manager en teksten. Voor de internationale campagnes zorgen we content management in het Engels. Zo verzenden we bijvoorbeeld e-mailnieuwsbrieven.

Spiceminds is het eerste aanspreekpunt en project manager voor de ontwikkeling van de online community, als linking pin tussen team en ontwikkelaars. “Het vraagt veel oplossend vermogen”, vertelt Anouk. “Verder verzorgen we de technische kant van webinars: de streaming technologie, regie, aankleding, registratie en uitnodigingen”. 

Het doel van de samenwerking of van een bepaalde opdracht is voor Spiceminds om de ontbrekende expertise in te brengen op het online vlak. Kennis die bij het team aanwezig is. Daarnaast bieden ze flexibele ondersteuning op het moment dat dat nodig is.

Het team is een belangrijke schakel op het gebied van communicatie en marketing voor VIV Europe. Over de samenwerking zijn beide partijen enthousiast. “Bij VIV zijn we echt onderdeel van het team en wordt onze expertise gericht ingezet. Dat is fijn samenwerking. Door het werken met teamleden over de hele wereld, is het een dynamisch geheel”, aldus Anouk.