VNU EUROPE Agrifood events
klanten
expertise:
CAMPAGNE MANAGEMENT
CONTENT CREATIE
PR
MEDIA-INKOOP
Social advertising
(WEB) DESIGN
Na de donkerste maand van het jaar wordt het in januari het weer licht in het stationsgebied van Utrecht! Zowel voor de tweede als derde editie van I Light U, een expositie van nationale en internationale lichtkunstenaars in en rondom het stationsgebied, pakte het team van Spiceminds de marketingcommunicatie op. Na de pilot-editie maakte de expositie in 2023 en 2024 een professionaliseringsslag en kon daarmee ook een goede campagne gebruiken om bezoekers te trekken.
Bij Spiceminds houden we van Utrecht en cultuur. Wij stonden dus direct AAN toen de vraag kwam of we de campagne voor I Light U op ons wilden nemen. Als onderdeel van een compact organisatieteam namen we de volgende werkzaamheden voor onze rekening:
Werkzaamheden
Ondersteuning fondsenwerving
Het gaat om de inhoud, maar als het er mooi uitziet, is de boodschap wel makkelijker over te brengen. Daarom stelden we een gedetailleerd projectplan op en maakten we visuele one-pagers om de fondsenwervers te assisteren bij het benaderen van potentiële samenwerkingspartners.
Nieuwe website
We hebben een volledig nieuwe tweetalige website ontwikkeld om informatie over kunstwerken, kunstenaars en praktische informatie op een overzichtelijke manier aan te bieden. We onderhielden contact met de curator en kunstenaars om relevante input te verzamelen voor de website.
Animatie
We gaven het logo een subtiele animatie om het levendiger te maken en beter te laten passen bij het evenement en maakten animaties voor de social media posts.
Social Media Management
Ons team creëerde content, plande posts en reageerde op interacties op sociale media om de online aanwezigheid te onderhouden. We zorgden voor de juiste tags en vermeldingen en betrokken zo de parters en de kunstenaars op de sociale kanalen. We realiseerden een instameet en zetten lokale influencers in om het bereik te vergroten. Hiermee realiseerden we een flinke groei in het aantal volgers, voor beide edities een groei van meer dan 100%.
Social Advertising
We gebruikten sociale advertenties om het bereik en de bekendheid van I Light U 2023 te vergroten. De productie en planning van social advertising doen we volledig in eigen huis.
Design
We ontwierpen en produceerden diverse marketingmaterialen, waaronder signage, posters en promotiekits voor kunstenaars en partners.
PR-strategie
We voerden een doeltreffende PR-strategie uit om de bekendheid van I Light U te vergroten en het evenement onder de aandacht te brengen. Dit resulteerde in verschillende radio-interviews en aandacht van lokale en nationale media.
Mediaplanning en Inkoop
We planden en kochten advertentieruimte om het bereik te vergroten bij de juiste doelgroepen. Hierbij kozen we voor een mix van online content, banneradvertising en out-of-home.
Audiotour
We zorgende voor de productie van twee audiotours. Hierbij namen we het schrijven van de teksten, regelen van stemacteurs en opnames en online publicatie op ons.
Video en fotografie
Binnen ons netwerk weten we precies welke foto- en videografen we bij welke klus kunnen betrekken. Voor beide edities zorgden we voor de briefing en editing feedback voor het vastleggen van het evenement, inclusief video, dronevideo en fotografie.
Budgetbeheer
Vanzelfsprekend hielden we het budget nauwlettend in het oog om ervoor te zorgen dat de financiële middelen efficiënt werden ingezet.
Rapportage en evaluatie
Bij projecten met veel verschillende partners is het belangrijk om iedereen aangehaakt te houden. Daarom waren er regelmatige projectmeetings om alle partners te informeren over de voortgang. Na afloop van het project hebben we uitgebreide rapportage geleverd om inzicht te bieden in onze inspanningen en resultaten.